Kam reikia specialių kojinių ir padukų ir pagal ką juos rinktis?

Kam reikia specialių kojinių ir padukų ir pagal ką juos rinktis?

Kam reikia specialių kojinių ir padukų ir pagal ką juos rinktis?

Kojinėms žmonės retai kada skiria didesnį dėmesį - tai pati pigiausia ir mažiausia matoma aprangos dalis. Tačiau kalbant apie membraninius batus, jų reikšmė yra labai didelė. Nuo jų tiesiogiai priklauso, kaip yra garinama iš bato drėgmė, kaip mūsų koja jame jaučiasi. Taip pat - ar ji nešals ar atvirkščiai - pernelyg nekais, einant ar būnant  vienokiose ar kitose oro sąlygose ir situacijose.

Kojinių reikšmę iš esmės galima prilyginti apatiniams rūbams, kalbant apie „kvėpuojančius“ drabužius. Gali turėti labai gerais drėgmės garinimo parametrais pasižyminčią striukę, tačiau jei vilkėsi kokias medvilniniais apatiniais, kaupiančiais drėgmę - didelio komforto nejausi. Lygiai tą patį galima pasakyti ir apie kojines. Jeigu kojinė „neperkels“ prakaito drėgmės į įšorę, neatiduos jos kvėpuojančioms batų membranoms - jausime diskomfortą. Koja tada šals, kais, atsiras nemalonus prakaito kvapas. Naudodami specialias kojines, skirtumą pajusime net ir avėdami įprastus batus, nes vis tiek kažkiek kvėpuoja ir dalis drėgmės pasišalina ar bent jau išstumiama į įšorę. Todėl jeigu jau nepagailėjome pinigų geriems batams ar kvėpuojantiems rūbams - verta įsigyti ir specializuotas kojines.

Šiuolaikinės kojinės gaminamos ne iš medvilnės ar iš kažkokių kitų medžiagų, bet iš specialios sintetikos. Kartais į jas dėl šilumos dedama šiek tiek vilnos. Kaip ir kokybiškų apatiniai, taip ir outdoors tipo kojinės skiriasi storiu, panaudotomis medžiagomis  ir pagal tai galima spręsti apie jų paskirtį ir „šiltumą“. Gera žinia yra ta, kad naudodami skirtingas kojines su tais pačiais batais gali prisitaikyti prie labai skirtingų temperatūros salygų. Nuo  – 25 laipsnių ar dar didesnio šalčio iki + 15 ar 20 laipsnių šilumos. O tai yra didelis pliusas, ypač tiems, kurie nenori turėti daug batų. O bloga - kad su viena specialių kojinių pora greičiausia neišsiversime. Teks investuoti mažiausia  į dvi ar tris skirtingu šiltumu ir kitomis savybėmis pasižyminčias kojinių poras. Tačiau kojinės ne batai - kainuoja nedaug.

Pagal šiltumą žygiams sukurtos kojinės  skirstomos į light (pačios vėsiausios), medium (vidutiniškai šiltos) ar heavy (labai šiltos). Pagal paskirtį jos skirstomos į kasdienines (every day) ir specializuotas, skirtas sportui ar labai aktyviam ėjimui. Kasdienės yra stiprios, šiltesnės ir dažnai  pigesnės. Skirtos sportui turi itin gerą prakaito garinimą, bet yra vėsesnės.

Specialios kojinės turi ir daug kitų naudingų savybių. Jos yra antibakterinių medžiagų, neleidžiančių susidaryti blogam kvapui. Kai kurios netgi apsaugo nuo grybelio ar panašių ligų. Specialus sustiprinimai ir pastorinimai ties pirštais, kulnu, prideda malonumo vaikštant ir gerokai pailgina kojinės tarnavimo laiką. Realu, kad gera kojinė atitarnauja visą sezoną.

Specializuotos kojinės yra siūnamos kitaip, nei įprastos. Visų pirma, kojinės audinio storis per visą ilgį nėra vienodos. Storiausia ten, kur gauna didžiausią trintį, o ploniausia viršuje, kad geriau „atiduotų“ drėgmė batui. Taip pat  pagaminta taip, jo apspaustų koją ten, kur reikia, ir nespaustų, kur nereikia. T.y. netrikdytų kraujo apytakos. Specialios kojinės, ypač turinčios sintetikos, turi gerą savybę labai greitai išdžiūti bei „šildyti“ net ir būdamos šlapios. O tai yra labai gerai sunkesnio žygio sąlygomis, jei tektų netikėtai sušlapti, neturėti galimybių jų išsidžiovinti ar džiovinti jas lauko sąlygomis.

Tiems, kam labai prakaituoja kojos, geriausia rinktis kojines, turinčias daugiau „Coolmax“ medžiagos. Jos yra pakankamai storos ir iš pažiūros sunku patikėti, jog su tokia kojine koja mažiau prakaituos, nei dėvint ploną. Tačiau užtenka tokią kojinę užsidėti ir tuo greit įsitikini praktiškai.

Prakaitavimą kažkiek mažina ir specialūs įdedami „padukai“ - įklotai, kuriuos galima įsigyti atskirai. Jie padidina batų „spyruokliavimą“, koja bate guli dar maloniau, dar geriau garina drėgmę. Taip pat - turi papildomą antibakterinę dangą, kuri minimalizuoja blogą kvapą. Įdedamas padukas praverčia ir tada, kai išsirinkti batai vos vos - „per pusę“ numerio per dideli.

Papildomą „paduką“ galima dėti išėmus iš bato originalų įdėklą arba papildomai, ant jo viršaus. Tokiu atveju verta jį rinktis vienu numeriu mažesnį, negu jūsų batų numeris.

Bet kuriuo atveju būtina pasimatuoti.

Tiek patys membraniniai batai, tiek „padukas“ turi savybę per savaitę ar kiek daugiau „prisitaikyti“ prie kojos. Tad jeigu įkišus koją atrodo, kad ji vos vos per daug apspausta - po savaitės šis jausmas paprastai praeina.